Смолінський заклад дошкільної освіти №3 "Ромашка"
Кіровоградська область, Новоукраїнський район

Методична панорама

http://dytsadok.org.ua/upload/users_files/18254438f5b5cd593130cf6669b21c67.pdf

 

Аналіз методичної роботи Cмолінського  закладу дошкільної освіти №3 «Ромашка» за 2020-2021 н. р.

http://dytsadok.org.ua/upload/users_files/bd286bd1923dd02674b77b357d70d89d.docx

 

Методична робота в Смолінському закладі дошкільної освіти ґрунтується на сучасних досягненнях психолого-педагогічної науки з урахуванням професійної та особистої зрілості педагогів.

     

Методична робота закладу спрямована на:

  • Вивчення та розвиток педагогічної компетентності кожного вихователя;
  • стимулювання творчого потенціалу педагогів;
  • підвищення педагогічної культури педагогів;
  • вдосконалення педагогічної майстерності;
  • розвиток спеціальних умінь та навичок;
  • формування навичок самостійного аналізу власної педагогічної діяльності.

 

 Мета методичної роботи:

  • вивчення та розвиток педагогічної компетентності кожного педагога;
  •  стимулювання творчого потенціалу водночас із формуванням навичок самостійного аналізу власної педагогічної діяльності.

 

Напрямки методичної роботи:

  • підвищення соціально – психологічної культури вихователів;
  • вдосконалення педагогічної майстерності;
  • сприяння в опануванні світовою та національною, мовою і побутовою культурою;
  • розвиток спеціальних умінь та навичок.

Принципи методичної роботи:

  • педагогічна співпраця з вихователем;
  • робота в режимі довіри, доброзичливості;
  • творча атмосфера, стимулювання творчої активності;
  • принцип допоміжно – регульованого контролю;
  • надання вихователеві права вибору;
  • системність методичних заходів;
  • щоденна допомога;
  • випереджувальний характер методичної роботи

 

 Павленко Катерина Іванівна, вихователь – методист

Поглиблено працюю над проблемою  : «Використання нетрадиційних методів та інтерактивних прийомів у роботі з педагогами»

Оновлення змісту дошкільної освіти висуває підвищені вимоги до професійних та особистісних якостей сучасного педагога.

Інтерактивні  технології організації методичної роботи в дошкільному закладі є одним із  засобів зростання професійної майстерності педагогічних працівників, активізації творчого потенціалу.

Такі форми роботи спираються на ефект групової взаємодії, спільної діяльності в розв'язанні освітніх завдань, що  допомагає згуртувати педагогічний колектив, вно­сить в освітній процес свіжі думки, нові ідеї, мотивує до само­вдосконалення, самоосвіти.

Інтерактивні   форми підвищують можливість познайомити вихователів з інноваційними освітніми технологіями та  вивчити найкращий досвід роботи.

Ці  заходи   відзначаються  гнучкістю та результативністю  легко поєднуються з традиційними формами та методами.

 Методичний інструментарій:  презентації-консультації, майстер-клас, ток шоу, ділові ігри, різноманітні ігрові вправи, психолого-педагогічні проекти, вирішення проблемних ситуацій, аукціони, виставки, вікторини,  методичні мости.

Щоб зняти психологічну напругу на початку заходу -ігри-руханки «Зроби вибір» або ігрові завдання:

Презентації-консультації, освітні виставки, аукціонпедагогічних ідей- допомагають познайомитипедагогів з новими освітніми технологіями, дидактичними посібниками. Наприклад: Під час консультації – презентації на тему:«Соціально-економічна освіта» - познайомила педагогів з програмою соціальної і економічної освіти «Афлатот». За допомогою гри «Скарбничку передай на запитання відповідай..» обговорили проблемне питання «Чи потрібне економічне виховання в родині та в дитсадку».

Гра «Банк ідей» допомогла визначити напрямки роботи з основ безпеки життєдіяльності дітей таз питання «Співпрацядорослого та дитини в пізнанні навколишнього»

Для молодих вихователів працює «Школа молодого вихователя».

Кейс – технологія допомогла під час консультації «Роль вихователя в розвитку рухової активності дошкільників»  учасники вихователь-методист, вихователі, сестра медична, психолог проаналізувати роботу з даного напрямку, спільно обрати ті форми роботи, що зацікавлять дітей, будуть мати позитивний результат  

Участь в Ділових  іграх навчають спільно розробляти алгоритми, ефективно взаємодіяти. Наприклад :«Методика навчання дітей порівняння предметів за величиною», «Методика застосування карт розумових дій», «Завдання і зміст навчання дітей діалогічного та монологічного мовлення», «Колористична культура дошкільників», «Сюжетно-рольові ігри дошкільників».

 «Педагогічна вітальня» для того, щоб  краще знати видатних педагогів сучасності, впроваджувати їхні гуманістичні, патріотичні ідеї в педагогічну діяльність.

 Можливість обмінятися досвідом надають такі вправи «Ромашкове дерево педагогічних порад», «Будинок методів і прийомів»,  «Соняшник», «Словесна скринька» , «Вирішуй ситуацію..», «Методичний конструктор».

Результатом перегляду відкритих занять є розроблений алгоритм аналізу і самоаналізу заняття, який, допомагає уникнути помилок в подальшій роботі, стимулює до самовдосконалення, застосування в роботі з дошкільниками елементів ТРВЗ, леп буків, психолог-педагогічного проектування, «Кола Луллія».

На допомогу вихователям розроблені пам’ятки,рекомендаціїз мовленнєвого розвитку дітей, сенсорно-пізнавального, з напрямків трудового виховання, економічного. Підготовлені матеріали ефективно використовуються педагогами під час роботи з дітьми.

«Маленькі відкриття»,   «Самопрезентація», «Творча лабораторія», педагогічні виставки «Крок до творчості», «Економічна ігротека».

«Міні прес-конференції» для того, щоб узагальнити знання вихователів по змісту Базового компонента дошкільної освіти.

Для підбиття підсумків проведеного методичного заходу «Плановичок - записничок», «Кошик».

  «Знайди плюси та мінуси»

Педагогічні діалоги «Як навчити дитину читати книгу природи», «Як працює «Школа під голубим небом» застосувала, щоб зібрати все різноманіття ідей з конкретної теми.

Майстер-клас для вихователів Маловисківського району – 14засідань з теми «Формування мовленнєвої компетентності дошкільників». Учасниками  майстер-класу  проаналізували різні форми та методи організації роботи з розвитку мовленнєвої  компетентності дошкільників , розглядали значення наочності на заняттях, вироблені рекомендації щодо використання Карт Проппа під час навчання дітей складати творчі розповіді, карт розумових дій, коректурних таблиць, мнемотехнічних вправ, використання піктограм, методичного посібника І. Товкач «Віконечко у світ грамоти»,

Затвердили вимоги до створення презентації, порт фоліо вихователя, порт фоліо дитини, організована  консультативна методична підтримка щодо підвищення ІКТ-компетентності педагогів, створена медіа тека з метою збереження кращих розробок занять, дидактичних ігор, презентацій, демонстраційного матеріалу для занять по ознайомленню з природою, оточуючим, розвитку мовлення та ін. В  методичній роботі це  створення електронних методичних матеріалів, презентацій-консультацій, довідок-презентацій.  Презентації-довідки за результатами  тематичних перевірок( «Підготовка предметно-ігрового середовища до нового навчального року», «Створення умов для проведення театралізованої діяльності дошкільників» «Ефективні  методи і прийоми  фізичного виховання дошкільників».

Виступи на районній інтернет-конференції зокрема зпитання національно-патріотичного виховання дошкільників, підготовка предметно-ігрового середовища до нового навчального року – це своєрідна реклама роботи всіх педагогів закладу.

Спільно з батьками вихованців проведені акції та Виставки родинної творчості: акція-виставка «Подаруй експонат в музей», «Великодня писанка», «Краю мій розмаюя тебе кохаю..», еко-виставка «Новорічна ялинка».

Щоб забезпечити інтерактивну взаємодію в процесі методичної роботи з педагогами дошкільного закладу, у практику роботи інноваційні методи та прийомами, авторські методики,  передові педагогічні технології, дидактичні посібниками методичні заходи слід проводити нетрадиційно, по-новому.

 

Логін: *

Пароль: *