Смолінський заклад дошкільної освіти №3 "Ромашка"
Кіровоградська область, Новоукраїнський район

Звіт керівника

З в і т

Директора Смолінського закладу дошкільної освіти №3 «Ромашка»

Шевченко Олени Анатоліївни

по підсумкам роботи за 2021 - 2022 навчальний рік

перед педагогічним колективом та громадськістю

На виконання Національної доктрини розвитку освіти, п. 3 наказу Міністерства освіти і науки від 23.03.2005 № 178, Положення про дошкільний навчальний заклад, з метою подальшого утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління освітою, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття і виконання управлінських рішень, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності у навчальних закладах, що базуються на принципах взаємоповаги та позитивної мотивації я, Шевченко Олена Анатоліївна, директор Смолінського закладу дошкільної освіти №3 «Ромашка», освіта повна вища педагогічна, педагогічний стаж 36 років , маю звання «Відмінник освіти України», звітую про основні напрямки своєї діяльності за 2021-2022 навчальний рік.

1. Загальні відомості та організаційно-правові засади діяльності закладу .

Заклад  дошкільної освіти №3   «Ромашка» знаходиться на території Смолінської селищної ради. Побудований у 1988 році Східним гірничо - збагачувальним комбінатом. В березні 1994 року був переданий до комунальної власності Смолінської селищної ради, яка здійснює фінансування та матеріально – технічне забезпечення закладу.

Заклад дошкільної освіти знаходиться в типовому двоповерховому приміщенні.

Режим роботи  12 годин, працює з 7.00 до 19.00, за п’ятиденним робочим тижнем. Вихідні дні: субота, неділя. Загальна ділянка має розмір 1,4 га, загальна площа приміщень 2274м. Водопостачання централізоване. Опалення газове індивідуальне. Освітлення природне і штучне.

Діяльність закладу здійснюється у відповідності до Законів України: Конституції України, Закону України « Про освіту», Закону України « Про дошкільну освіту», Положення про дошкільний навчальний заклад, Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах, Санітарного регламенту, Статуту ЗДО , Колективного договору та інших розпорядчих документів.

Головною метою діяльності дошкільного закладу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, виконання вимог Базового компонента, забезпечення умов для ефективного проведення освітнього процесу, фізичного та психічного розвитку дітей.

Діяльність керівника закладу дошкільної освіти направлена на вирішення освітніх, методичних, адміністративних, фінансових, господарських та інших питань, які виникають у процесі діяльності ЗДО.

2. Склад вихованців.

Проектна потужність закладу 251 дитина.

Комплектація груп дітьми в 2021-2022 навчальному році складала – 154 дитини. Із них: 30 дітей – раннього віку, 124 – дошкільного віку.

Групи комплектуються за віковими ознаками, відповідно до санітарно-гігієнічних норм і правил утримання дітей в закладі дошкільної освіти з урахуванням батьківських запитів , за поданням батьками відповідних документів.

Працювало 8 груп, а саме: 6 груп – дошкільних(з них 3 інклюзивні групи), 2 – групи дітей раннього віку(з них 1 інклюзивна група).

Групи укомплектовані згідно програмових та санітарно – гігієнічних вимог. ЗДО має музичну та спортивну зали,  кабінет психолога, ресурсну кімнату для дітей з ООП, міні- музей «Бабусина світлиця», «Картинна галерея», арт-студію «Пальчики-малювальчики», кімнату для занять гуртка «Стежинка духовності». На території закладу знаходяться ігрові 

майданчики для всіх вікових груп, спортивний майданчик, екологічна  стежина, куточок лісу і саду, господарчі будівлі.

3. Кадрове забезпечення.

В закладі дошкільної освіти проводиться відповідна робота, направлена на забезпечення закладу кадрами.

Трудовий колектив налічує 53 працівника.

Освітній  процес в закладі забезпечують  педагогічні та медичні працівники:

1 директор, 1 вихователь-методист, 2 керівники музичних, 1 практичний психолог,

 16 вихователів, 4 асистенти вихователя, 1 сестра медична старша,1 сестра медична з дієтичного харчування.

Освітній рівень педагогів:

Вища освіта - 46 %,

Базова вища- 0 %,

Неповна вища - 50 %,

Без спеціальної освіти -  4%

За результатами атестації педагогічних працівників:

Відповідність займаній посаді,16 тарифний розряд  -  1

«Cпеціаліст першої категорії», 13 тарифний розряд – 7

«Cпеціаліст другої категорії», 12 тарифний розряд  - 2

«Спеціаліст» 11 тарифний розряд – 1

Педагогічне звання «Старший вихователь» - 1

Педагогічне звання «Вихователь-методист» - 1

Відповідність займаній посаді,11 тарифний розряд – 10

Відповідність займаній посаді, 10 тарифний розряд – 1

Відповідність займаній посаді, 9 тарифний розряд – 2

За період 2021 - 2022 навчального року атестовано два педагога:

Чижевську Н.В. встановлено кваліфікаційну категорію " спеціаліст I категорії";

Бажак О.Б. підтвердила кваліфікаційну категорію " спкціаліст I категорії";

В 2021-2022 н. р. педагогічні працівники постійно підвищували свою кваліфікацію відповідно до постанови КМУ від 21.09.2019  №800 «Порядок підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників».

В закладі працює 28 технічних працівників.

Працівники отримують матеріальні заохочення ( премії) при наявності економії фонду заробітної плати. Адміністрація закладу створює працівникам умови для плідної роботи.

4. Організація освітньої роботи.

Освітній процес в ЗДО здійснюється  за Базовим компонентом дошкільної освіти Стандартом дошкільної освіти(нова редакція), затвердженого Наказом МОН України від 12.01.2021р. №33, освітньою програмою для дітей від 2 до 7 років «Дитина», Освітньою програмою Смолінського закладу дошкільної освіти, схваленої  рішенням педагогічної  ради Смолінського ЗДО №3 від 31.08.2021р. Педагогічний  колектив поглиблено працював над розв’язанням проблемного питання комплексного підходу до особистісного розвитку творчих здібностей дітей.

Колектив  закладу зосереджує увагу на пошуку оптимальних форм та методів навчання та виховання дітей, збереження і зміцнення їх фізичного й психічного здоров'я, створення необхідних передумов для досягнення кожним дошкільником реально можливого рівня компетенцій, набуття життєвого та соціального досвіду. Організація  освітнього процесу в 2021-2022 навчальному році була спрямована на виконання  завдань, при визначенні яких були враховані їх сучасність, результати діагностування педагогів, можливості колективу, запити батьків вихованців, а саме формування  рухової компетентності дітей дошкільного віку, сучасні підходи до логіко-математичного 

розвитку дошкільників, розвиток творчої особистості дошкільника засобом художньої літератури.

Аналіз  рівня організації методичної роботи в ЗДО показав, що всі форми методичної роботи (педради, консультації, семінари-практикуми, колективні перегляди занять) сприяли розвитку творчої активності педагогів, підвищенню рівня їх професійної компетентності .

 Протягом 2021-2022 навчального року з педагогічними працівниками були проведені педагогічні ради:

  • «Підсумок роботи педагогічного колективу та прийняття плану роботи на 2021-2022 навчальний рік»;
  • «Формування  рухової компетентності дітей дошкільного віку».На якій розглянули питання «Формування рухової компетентності дошкільників згідно вимог БКДО», «Створення єдиного освітнього простору з метою формування основ здорового способу життя дітей». За результатами тематичної перевірки вихователь-методист зробила аналіз та підготувала довідку «Планування та організації занять з фізичної культури» та оголосила результати конкурсу-огляду з наповнення фізкультурних осередків. З метою забезпечення безпечних умов проведення фізкультурних занять та інших форм роботи з дошкільниками педагогічною радою було прийняте рішення про придбання захисної сітки на вікна спортивної зали, яке  було вчасно виконано, завдяки спонсорській допомозі Михайлюк Л.І.
  • «Сучасні підходи до логіко-математичного розвитку дошкільників» . Розглянуті питання  «Інтегрований підхід до формування логіко-математичної компетентності  дошкільників», «Вплив сімейного виховання на розвиток логіко-математичної компетентності дітей дошкільного віку». Це    питання обговорювалося  з батьками вихованців старших груп під час «форума ідей». Вихователь-методист Павленко К. провела діагностику сенсорного розвитку дітей дошкільного віку та ознайомила з результатами довідки про стан логіко-математичного розвитку дошкільнят. Вихователі всіх груп прийняли участь у математичному подіумі на якому презентували дидактичні та розвивальні посібники з математики. З метою реалізації завдань  зазначені в БКДО(нова редакція), формування предметно-практичної та технологічної компетентності дошкільників педагогічною радою було прийнято рішення оновити зразки для занять з конструювання, розробити  програмовий зміст занять з використанням ЛЕГО конструктора, укомплектувати папки із зразками для всіх вікових груп. Це завдання успішно виконане. Роботу з даного питання плануємо продовжити в новому навчальному році. Педагогічний  колектив планує укомплектувати  25 контейнерів з набором ЛЕГО деталей для занять з конструювання.

Педагогічні працівники, які проходять атестацію в 2021-2022 навчальному році поділилися досвідом своєї роботи та провели творчі звіти. Чижевська Н. В. «Використання інноваційних методів і прийомів в сенсорно-пізнавального розвитку», Бажак О. Б. «Формування художньо-продуктивної компетенції дошкільників».

На жаль запланована педагогічна рада «Розвиток творчої особистості дошкільника засобом художньої літератури» не була проведена в зв’язку з введенням воєнного стану та призупиненням  освітнього процесу. Питання непроведеної педагогічної ради залишаються для колективу  актуальними.

В закладі створені належні умови для розкриття можливостей і здібностей педагогів, для використання сучасних педагогічних технологій.

Кожен педагог відкритий інноваціям, які впроваджує в освітній процес. Застосування  педагогічної технології лепбук,  педагогічних ідей та літературної спадщини В. Сухомлинського, методики навчання дітей розповіданню за схемами К. Крутій, навчанню дітей усвідомленого читання «Віконечко у світ грамоти» І. Товкач, дидактичного посібника «Палички Дж. Кюізенера», мнемотехнічних вправ, кругів Луллія, методики «Лялька як персона», технології «Стіни, які говорять» К. Крутій , значно підвищили якість освітніх 

послуг та дали змогу отримати позитивний результат для активізації пізнавального, мовленнєвого, сенсорно, фізичного розвитку. Протягом  навчального року прослідковується позитивна динаміка використання  ІКТ педагогами на заняттях та в повсякденному житті, в методичній роботі, що  суттєво підвищує ефективність проведених заходів, сприяє підсиленню інтересу у дітей до процесу навчання.

Всі  педагоги мали вільний доступ до мережі Інтернет в межах закладу. Це позитивно впливає на вивчення та впровадження передового педагогічного досвіду, підготовку до проведення занять та інших форм роботи з дітьми та батьками.

Впродовж 2021-2022 навчального року в нашому закладі  функціонували інклюзивні групи: старша група №7, середня група №13, ІІ молодша група №12 та ясельного віку №4. Для кожного з вихованців розроблено свою індивідуальну програму розвитку, на підставі заключень та рекомендацій ІРЦ, а також індивідуальний навчальний план. Кожні три місяці відбувається корекція навчального плану, відповідно до динаміки розвитку вихованців з ООП. Придбано матеріали та посібники для організації ефективного інклюзивного середовища .Облаштована ресурсна кімната. Командою педагогічного супроводу розроблено відповідну документацію, створено належні умови для розвитку та перебування дітей з особливими потребами в дошкільному закладі. Напрацьовано відповідне дидактичне наповнення для корекційно-розвивальної роботи з такими дітьми.

Робота з батьками проводилася в форматі: консультації, поради, рекомендації, звіти. Усі вихованці з ООП залучаються до всіх форм роботи в закладі, приймають активну участь у розвагах та святах. Активно проводиться індивідуальна робота з кожним із вихованців орієнтовно до їх потреб, а саме: соціалізація, розвиток комунікативних навичок, розвиток звуковимови та зв’язного мовлення, розвиток дрібної та загальної моторики, удосконалення навичок самообслуговування тощо. У вихованців наявна позитивна динаміка розвитку. Діти навчилися взаємодіяти з соціумом та один з одним, адаптувалися до умов дитячого садочка.

5. Забезпечення якості освіти та його оцінювання.

Контроль за станом освітнього процесу в  закладі проводився згідно розробленого  «Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в ЗДО». Контроль за якістю надання освітніх послуг був системним, відповідав річним завданням закладу,  спрямований не лише на виявлення недоліків, а й на глибоке вивчення стану освітнього процесу з метою його удосконалення, надання своєчасної допомоги вихователям.

Адміністрацією закладу  здійснювався систематичний контроль щодо виконання програмно-методичного забезпечення  освітнього процесу  під час комплексної та тематичних перевірок, оперативного, епізодичного, попереджувального та порівняльного контролю. Згідно річного плану роботи була проведена комплексна перевірка освітньої діяльності в середній групі №13.

 Проведені   тематичні перевірки з питань «Підготовка предметно-ігрового обладнання до нового навчального року», «Стан роботи з фізичного розвитку дітей. Планування та організації занять з фізичної культури», «Стан роботи з  сенсорно-пізнавального розвитку дошкільників». Відповідно до  річних  завдань розроблені  критерії виконання дітьми основних рухів та проведене обстеження дітей

Шевченко О. А., директор, Булах Т. І. сестра медична старша провели    медико-педагогічний контроль  за фізичним навантаженням під час проведення фізкультурних занять.

Підсумковий  контроль  здійснювався відповідно до плану. Згідно  визначених критеріїв щодо предметно-просторового розвивального середовище в групових осередках, приміщеннях, та на території заклад забезпечений на 82%.

Рівень досягнень дітей дошкільного віку за І півріччя за освітніми напрямками БКДО та вимог освітньої програми для дітей від 2 до 7 років «Дитина» середній. За ІІ півріччя оцінювання не проводилося.

В рамках оперативного контролю проводилась перевірка організації освітньої діяльності(згідно циклограми контролю за якістю та результативністю освітньої роботи на рік); організація роботи з безпеки життєдіяльності у всіх вікових групах; перевірка стану приміщень, ігрових майданчиків; стан перспективного та календарного планування; стан проведення освітнього діяльності; перевірка рівня засвоєння дітьми культурно-гігієнічних навичок; перевірка ведення та умови зберігання ділової документації педагогічних працівників. За результатами  перевірок підготувлені довідки, зведені таблиці.

Протягом навчального року в закладі злагоджено та плідно працювали 4 команди  психолого-педагогічного    супроводу дітей з особливими освітніми потребами.  

Якість освіти значною мірою залежить від забезпечення наступності між суміжними освітніми ланками. На жаль спільна робота ЗДО з початковою ланкою НВО згідно  плану освітньої роботи виконана частково із-за карантинних обмежень. Позитивним є те, що випускники  дитячого садка, старші дошкільники,  мають відповідно до своїх вікових і індивідуальних здібностей знання, уміння і навички сформовані на достатньому рівні.

Вчителі початкової ланки НВО, вихователі старших груп та батьки старших дошкільників провели спільні батьківські збори.

6. Система роботи щодо соціального захисту дитини.

У нашому закладі виховуються 10 дітей з багатодітних родин, 22 дитина , батьки яких є учасниками АТО, 4 дітей з ООП.

Адміністрацією ЗДО розроблені певні заходи, а саме:

- надається методична і консультативна допомога сім'ям, забезпечується процес включення батьків у роботу з виховання, навчання та адаптації дитини;

- створено соціальний паспорт родин пільгових категорій.

7.Організація харчування. 

Повноцінне та якісне харчування є невід’ємною складовою зміцнення здоров’я дітей. Забезпечення продуктами харчування закладу здійснюється підприємствами та підприємцями, які виграли тендера на постачанняа це : ПП «Лідер-ІН», ФОП Гребенюк Асортимент продуктів широкий: хліб, м’ясо в асортименті, молоко та молочні продукти, крупи та бобові, чай, соки, оброблені та свіжі фрукти та овочі, риба, яйця. Якість продуктів підтверджується сертифікатами, кількість відповідає накладним.

Харчоблок закладу забезпечений технологічним та холодильним обладнанням. Заявки на фінансування регулярно надаються до власника – управління освіти. На даний момент фінансування основних засобів обмежено через карантин на  Covid - 19 та воєнний стан в Україні.

Керує роботою з організації харчування сестра медична з дієтичного харчування Чепляка Н.О.. Забезпечення продуктами харчування здійснює комірник Каспірович О.В.

Харчоблок забезпечений кадрами повністю. Кількість працюючих на харчоблоці 4 осіб.  Кухарі мають відповідну освіту  та кваліфікацію не нижче 4 розряду. Всі працівники вчасно проходять медичні огляди. Пройшли очне навчання та здали залік стосовно системи  НАССР, яка впроваджена в роботу харчоблоку вже третій рік поспіль.

В дитсадку організоване триразове харчування (сніданок, обід, підвечірок). Забезпечуються вихованці і дієтичним харчуванням, відповідно до медичних довідок з призначеннями лікарів.

З осені здійснена заготівля овочів , фруктів, соків.

На підставі рішень сесій Смолінської селищної ради та наказу начальника відділу освіти надається харчування дітям пільгових категорій. Серед них є діти – сироти, діти з багатодітних сімей, діти учасників АТО, з малозабезпечених сімей тощо.

За минулий рік відсутні приписи санітарно – епідеміологічної служби та державної харчової інспекції. Порушень в роботі харчоблоку не було виявлено.

 Питання організації харчування підлягають адміністративному та медичному контролю, результати обговорюються на виробничих нарадах, педагогічних радах.

8. Медичне обслуговування дітей

В закладі створено оптимальні умови для проведення медичної, профілактичної, фізкультурно - оздоровчої роботи. Медична й профілактично-оздоровча робота здійснюється відповідно до річного плану роботи закладу дошкільної освіти. З метою пропагування здорового способу життя в дошкільному закладі з дітьми та батьками проводиться санітарно-просвітницька робота. На постійному контролі у адміністрації ЗДО знаходиться дотримання санітарно-гігієнічних вимог до умов утримання дітей .

9. Управлінська діяльність директора ЗДО

Директор ЗДО підпорядковується безпосередньо начальнику відділу освіти,культури , молоді та спорту Смолінської селищної ради. У своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України « Про освіту», «Про дошкільну освіту», Положенням про дошкільний навчальний заклад, рішеннями Уряду, розпорядженнями засновника, правилами і нормами з охорони праці, Статутом закладу, Колективним договором.Управлінські рішення та дії керівника ЗДО були спрямовані на виконання таких завдань,як контроль стосовно питань охорони праці та безпеки життєдіяльності в закладі має комплексний характер, проводиться вчасно. Результати перевірок виконання вимог з питань охорони праці, протипожежної безпеки, безпеки життєдіяльності розглядаються на виробничих нарадах, педрадах, батьківських зборах.

Більш детально робота регламентується наказом по закладу, який є обов’язковим. Щомісячно комісія у складі директора, завгоспа, вихователя – методиста, сестер медичних старших здійснюють рейд у всіх приміщеннях та на території закладу на предмет безпечності. Оперативно вирішуються всі нагальні питання. Результати рейду фіксуються у журналах оперативного контролю.

В березні 2022 року, в зв'язку із введенням воєнного стану, були розроблені додаткові інструкції щодо роботи під час воєнного стану та поводження під час повітряної тривоги.

Через воєнний стан не було можливим виконати частину запланованої роботи.

З усіма вихованцями щоденно проводяться тренування, під час яких відпрацьовуються дії з евакуації та правила поведінки в укритті.

Колектив постійно працює над створенням позитивного іміджу нашого закладу. Цьому сприяє власний сайт, сторінка у фейсбук.

10. Робота по зміцненню матеріально - технічної бази здо

У 2021-2022 навчальному році всі кошти направлені на створення належних умов перебування дітей у ЗДО, дотримання вимог охорони дитинства, техніки безпеки, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, забезпечення оснащення освітньо-виховного процесу. До нового навчального року  облаштоване найпростіше укриття на суму 8342гр.

11. Організація роботи з сім’ями вихованців

Змінилися підходи до організації форм роботи з батьками. Батьки  стали  рівноправними партнерами, стосунки з якими базуються на підтримці, взаєморозумінні, співробітництві.

 В  зв’язку з пандемією колективні форми взаємодії з родинами вихованців проводились з дотриманням карантинних вимог. Вихователі всіх груп застосували сучасні форми інтерактивної взаємодії під час співпраці з батьками

Спільно з батьками вихователі створили групи в соціальній мережі де висвітлюють перебіг подій у групі, розміщують для батьків фото-звіти, міні-консультації.

З  метою вивчення інтересів батьків, їх ставлення до педагогічних проблем, визначення соціального запиту, тощо, вихователі проводять анкетування батьків.

Результатом тісної співпраці з батьками стали екологічна акція «Город на вікні», «Висаджування весняних квітів».

 На допомогу батькам,  діти яких не відвідують дитячий садок, в методичному кабінеті закладу працює консультативний пункт. Ми вдячні всім батькам, які допомагають нам у проведенні ремонтних робіт у групах, на території ЗДО , придбанні іграшок, дидактичних матеріалів, створюють затишок та комфорт для дітей, все те, без чого неможливо надати якісну дошкільну освіту дітям .

 

 

 

 

Логін: *

Пароль: *